Panic Manic week is over - Reisverslag uit Johannisholm, Zweden van Jip Vissers - WaarBenJij.nu Panic Manic week is over - Reisverslag uit Johannisholm, Zweden van Jip Vissers - WaarBenJij.nu

Panic Manic week is over

Blijf op de hoogte en volg Jip

05 Januari 2014 | Zweden, Johannisholm

Eindelijk.. Panic Manic week is over. Pff wat waren de afgelopen 2 weken zwaar zeg. De week van kerst was opzich wel te doen. Toen heb ik samen met Christoph een groep van 11 personen gedraaid.. Het zijn dan nog steeds lange dagen, maar het is hier op het terrein niet zo druk, en lang niet zo chaotisch in de ochtend.

De week van kerst verliep erg goed. Behalve dan dat we geen sneeuw hebben. Dus jammer genoeg moesten we daarom een aantal activiteiten verplaatsen naar Sälen. Dit is opzich geen probleem, maar het is wel vermoeiender, want het is wel weer 2 uur heen rijden, en weer 2 uur terug. En je zult merken als je hier in Zweden bent in de winter dat je een beetje een jetlag-gevoel hebt. Het wordt hier namelijk tussen 3 - 4 al donker, dus dan word je lichaam al moe en wil je gaan slapen.. maar dat zit er nog lang niet in. Met kerst hebben we een heerlijk buffet gehad, en kwam Jordan even langs, wat ook erg gezellig was. Dit was mijn eerste kerst dat ik niet thuis was, en dat was toch best wel moeilijk. Gelukkig heb ik Kevin, en heb ik natuurlijk gewoon na de kerst nog even kunnen Skypen met mijn ouders, en opa en oma!

De groep van kerst heb ik zaterdag samen met Christoph weer naar Oslo gebracht. We zijn om 10 uur vertrokken vanuit Johannisholm, want het is ongeveer 4 uur rijden. Daarna zou Panic Manic week begonnen. Nadat we onze kerst groep hadden gedropt bij Departures meteen door naar onder naar Arrivals waar onze nieuwe groepEN alweer aan zouden komen voor de week van nieuwjaar. Tjitse en David waren rond die tijd ook op het vliegveld. Dus we waren met 3 busjes en 1 auto, dus we gingen welgeteld 28 mensen ophalen op het vliegveld. Die 28 werden opgesplitst in 3 groepen, en die ochtend was er ook al een andere groep opgehaald die bestond uit 14 mensen. Ook was er nog een gezin en een koppel bij ons op het terrein. Dus drukke boel!

De week verliep eigenlijk erg soepel. Leuke mensen, geen problemen. Maar het was wel echt ontzettend zwaar.. Het zijn gewoon hele lange dagen. Je staat s'ochtends om 6 uur op en gaat s'avonds tussen 9 en 10 naar huis. Je bent de hele dag op pad, je draagt verantwoordelijkheid over je groep, je bent veel op de weg en de meeste tijd ook nog in het donker.. S'avonds koop je eten voor je groep, dan ga je afwassen en ben je blij als je in bed ligt.. Ons huis was dus ook echt een puinhoop.. Die is vandaag gelukkig opgeruimd.

Met oud op nieuw hadden we weer een heerlijk buffet, en natuurlijk ook vuurwerk! Natuurlijk was het wel wat anders als normaal.. ik was blij dat ik om 2 uur in bed lag, want de volgende ochtend was het gewoon weer werken om 8 uur! En je toast natuurlijk gewoon met een blikje cola.. in plaats van met een lekker glas champagne! Gelukkig was het een super heldere avond, dus konden we ons vuurwerk goed zien! Dat van de buren was er niet.. want die hebben we hier namelijk niet haha!

Vandaag zijn Tjitse en Esther vertrokken en zijn alleen Kevin, Tim Christoph en ik nog 'over'.. voor mij zijn de laatste 2 weken ingegaan jammer genoeg. Het zullen rustige weken worden gelukkig, en wordt natuurlijk wel gewerkt, maar we hebben geen groepen. Dus het is hier nu weer rustig en erg stil! Maar we kunnen weer een beetje uitslapen en dat is wel lekker hoor.

kusjes,

Jip