winterprogramma op losse schroeven - Reisverslag uit Johannisholm, Zweden van Jip Vissers - WaarBenJij.nu winterprogramma op losse schroeven - Reisverslag uit Johannisholm, Zweden van Jip Vissers - WaarBenJij.nu

winterprogramma op losse schroeven

Blijf op de hoogte en volg Jip

18 December 2013 | Zweden, Johannisholm

Beetje schrikbarende titel niet? Nou dat is het eigenlijk ook.. Er ligt echt nog maar heel weinig sneeuw. Gelukkig wordt er vanavond of morgen sneeuw verwacht en zal het ongeveer -5 graden zijn, alleen verwachten we dan zaterdag wanneer ook de eerste gasten zullen arriveren weer 7 graden. Dus dat is alweer bijna tijd voor een bikini!

Jammer genoeg ligt er hier op het terrein dus ook te weinig sneeuw om zelf de sneeuwscootersafari's te doen.. Dus daarvoor moeten we naar Sälen. Waar we ook gaan skiën en snowboarden.

Gister weer de eerste curling training gehad van het seizoen! Het was vorig jaar een van mijn favorieten, en dat zal het dit jaar ook echt wel blijven! Wat is dat een gave sport zeg. We kregen gister training van Monika, coach van het Nationaal G-Curling team van Zweden. Zij zullen ook meedoen in Sochi, best cool toch! Wist eerst helemaal niet dat het bestond.

Vandaag eindelijk mijn pakketje van papa en mama gekregen! Het leek wel of dat Kevin iedere dag kerstkaarten krijgt, en ik helemaal niks.. maar vandaag gelukkig een pakket. Met lekkere dingen erin en nog wat mooie sterretje voor in onze mini kerstboom!

Vanavond eten we lekker Kolbulle.. spekpannekoeken ; mijn lievelings! Morgen gaan we verder weer met de trainingen, en gaan we naar Sälen. Waarschijnlijk ook even langs de Stadium Outlet.. mijn favoriete plek!

Zaterdag zullen de eerste gasten arriveren en zal het seizoen echt beginnen. Hopelijk krijgen we nog meer sneeuw, want het lijkt er wel op dat we nu gewoon kunnen gaan mountainbiken :).

Mijn volgende verslag zal vooral gaan over Johannisholm Adventure AB het bedrijf opzich, en de Zweedse cultuur! Deze zal direct na dit verslag volgen.

Tot de volgende keer,
kusjes

• 20 December 2013 - 14:29

Ruud Van Rens:

Je moet hier maar eens uitleggen hoe curling precies werkt! In ieder geval alvast fijne feestdagen!!

• 20 December 2013 - 14:39

Ruud Van Rens: