trainingen weer begonnen - Reisverslag uit Johannisholm, Zweden van Jip Vissers - WaarBenJij.nu trainingen weer begonnen - Reisverslag uit Johannisholm, Zweden van Jip Vissers - WaarBenJij.nu

trainingen weer begonnen

Blijf op de hoogte en volg Jip

09 December 2013 | Zweden, Johannisholm

Afgelopen zaterdag zijn er 2 nieuwe instructeurs gearriveerd, Tim en Christoph. Zij zullen hier het hele seizoen zijn, en moeten dus ook getraind worden. We zijn zondag eigenlijk meteen een beetje met deze training gestart.. lekker met de sneeuwscooters de deur uit. Heerlijk. Wel ligt er nog een beetje te weinig sneeuw om met de sneeuwscooter weg te gaan, want soms hoor je de voorste ski’s nog over de steentjes gaan. Maar dit moet in de loop van het seizoen geen probleem meer zijn.. er wordt nog meer sneeuw verwacht, en er is gister er vandaag ook weer wat gevallen.

Deze week zal Kevin de trainingen gaan doen, en voor mij is het weer even alles opfrissen. Vandaag staat pizza op het programma.. dus de oven aansteken, en de voorbereidingen. De pizza oven moet namelijk 6 uur van te voren aangestoken worden zodat s’avonds de oven op goede temperatuur is en je eigen gemaakte pizza binnen 2 minuten klaar is! Ik zit nu heerlijk voor dit warme, knetterende vuurtje van de oven mijn verslag te typen, genieten toch? Wanneer straks het deeg gerezen is, gaan we beginnen. Dus lekker je eigen beleg op je pizza.

Voor morgen staat de sneeuwschoenwandeling op het programma. Heb er wel weer zin in. Om de eerste stappen te zetten in de nog niet belopen sneeuw.. lekker midden door de bossen. Misschien zien we wel wat sporen van beesten, en misschien zien we zelfs ook nog wel beesten.

Kevin en ik zijn helemaal gesetteld in ons nieuwe huisje.. het is wel iets kleiner maar wel gezellig hoor. Wat wel vervelend is nu is dat we van alles maar 2 stuks hebben.. dus 2 borden, 2 bekers, 2 messen, 2 lepels ed.. dus na iedere maaltijd moeten we meteen de afwas doen. En laat de afwas doen nou net iets zijn waar ik een hekel aan heb.

Hier is het ondertussen al weer bijna een uur donker.. Het wordt nu wel echt snel donker. Rond 3 uur begint het al te schemeren, en om 4 uur is het gewoon echt echt donker. Dat is voor mijn lichaam natuurlijk wel weer wennen. Want ons lichaam denkt wanneer het donker wordt dat we naar bed moeten.. Maar dat zal hier de komende weken echt niet het geval zijn.. Het gaan lange dagen worden. Maar ik heb er erg veel zin in! Een witte kerst, en vuurwerk in de sneeuw! Ik kijk er wel naar uit hoor!

Kusjes, Jip

• 09 December 2013 - 19:59

Robert En Jenny:

hey luitjes,

Jullie gaan weer een leuke tijd tegemoet(vooral nu met een eigen huisje) .
    Wij genieten nog steeds na van onze vakantie in Zweden!!! en hebben met nog een x aantal contact.
    Doen jullie de groetjes even van ons daar aan iedereen en hou ons op de hoogte!!

Groetjes Robert