gratis eten en dansen met italiaanse mannen - Reisverslag uit Montelparo, Italië van Jip Vissers - WaarBenJij.nu gratis eten en dansen met italiaanse mannen - Reisverslag uit Montelparo, Italië van Jip Vissers - WaarBenJij.nu

gratis eten en dansen met italiaanse mannen

Blijf op de hoogte en volg Jip

26 Juni 2014 | Italië, Montelparo

Afgelopen zondag ochtend om half 8 zijn Ilja en ik met de bus vertrokken naar Rome. Het was een reis van 3,5 uur, maar het was lekker koel in de bus en heb heerlijk geslapen dus die rit was zo voorbij.

Nadat we waren aangekomen in Rome gingen we aan de hand van ons kaartje op zoek naar onze B&B. Dit bleek moeilijker dan we verwacht hadden want we stonden helemaal op een andere plek als dat we gedacht hadden. Dus naar ongeveer 20 minuten rondgedwaald te hebben zijn we het toch maar gaan vragen en bleek dat we echt helemaal buiten het centrum waren gedropt door onze bus.. wat wij dus niet wisten. Na wat hulp van een buschauffeur wisten we in welke bus we moesten stappen en op welke lijnen we moesten overstappen. Dus uiteindelijk na ongeveer een uur kwamen we toch uit bij onze B&B. Onze koffertjes gedumpt om daarna lekker de toerist uit te hangen. Het eerste hoogtepunt op ons lijstje was de Spaanse trappen. Nou we vonden ze allebei niet indrukwekkend, en liepen er in eerste instantie ook bijna voorbij. We zijn de trap op en af gelopen, honderden rozen en zonnebrillen onder onze neus gehad en toen vonden we het wel mooi geweest.

Ondertussen hadden we erge honger gekregen en zijn we op zoek gegaan naar een leuk eet tentje, wat in het centrum van Rome ook niet heel erg moeilijk is. Nadat we eenmaal op een terrasje zaten, opgepropt tussen alle andere mensen hadden we een lekkere pasta en een pizza besteld. Langs ons zat een, wat later bleek, Amerikaans stel. Op het moment dat we bijna klaar waren kwamen er vrienden van dat Amerikaanse stel aan en hij wilde eigenlijk dat hun op onze plek gingen zitten. Dus wat stelde deze aardige Amerikaan voor.. ; om ons eten te betalen. Nou dat sloegen we natuurlijk niet af. Zo gezegd zo gedaan betaalde de Amerikaan ons eten en stonden wij op om onze tocht als toerist verder te zetten. Ons volgende hoogtepunt was de Trevi Fontein. Nadat we eerst een 1,5 km de verkeerde kant op hadden gelopen kwamen we er achter dat we verkeerd zaten. Maar dat was opzich niet erg, want we hadden leuke winkeltjes gezien! Uiteindelijk toch maar de goede kant op gelopen, om naar onze volgende 'teleurstelling' toe te lopen. De Trevi Fontein stond uit, en in de steigers.. Je wist dat je er was omdat er muntjes op de grond lagen, en de bordjes zeiden dat het zo was. Dus dat was ook al een minder hoogtepunt, haha. We hadden er eigenlijk al geen zin meer in, maar hebben toen toch besloten om door te lopen naar het Pantheon. Eindelijk iets wat niet in de steigers stond, of dicht was. Dus dat maakte onze dag wel goed. Het Pantheon was echt indrukwekkend.

Na zo een hele dag geslenterd te hebben wilde we graag douche. Dus terug naar onze B&B. Daar werden we naar onze kamer gebracht. Een mooie kamer, met een airco en een heerlijk bed. Er was alleen een klein nadeeltje aan de badkamer.. de douchekop was echt voor italiaanse mensen. Dus voor ons veel te laag. En we konden hem ook niet verstellen. Dus dat werd je haren wassen op de knieën, haha. Nadat we een dutje gedaan hadden en opgefrist waren weer lekker de stad in om een hapje te eten.. rond 9 uur! Na het lekkere eten weer terug naar onze B&B, maar onderweg nog wel even een lekker ijsje gegeten.

Na alle teleurstellingen van de dag ervoor wilde we vandaag toch echt wel wat moois zien. Dus stonden het Colloseum en het Vaticaan op het programma. Als echte toeristen zijn we met een open bus door Rome gereden. Langs het Colloseum, waar de dag van te voren een concert was geweest van de Rolling Stones en daarna door naar het Vaticaan.
We dachten dat we vroeg waren bij het Vaticaan en dat het niet zo heel druk zou zijn.. maar we hadden ongelijk. Het was daar echt ongelooflijk druk. Bah bah, daar hadden we geen zin in om zo lang te wachten. Dus toen we in de rij stonden voor het museum en de sixtijnse kapel hebben we dus bij een skip the line kaartje gekocht, en konden we dus zo de 2 uur lange rij voor bij lopen. Erg grappig haha. Eenmaal in het museum van het Vaticaan was het nog steeds hartstikke druk. Je slentert lekker 3 uur achter dezelfde mensen aan. Je kijkt je ogen uit, echt waar. Maar je wordt zo moe van het geslenter. En ik kreeg op een gegeven moment honger, en werd dus een klein beetje grumpy.. Dus zodra we de sixtijnse kapel door waren zijn we meteen wat gaan eten, dat was beter voor mijn humeur haha. Daarna wilde we eigenlijk nog de kapel in maar die rij werd alsmaar langer, dus dat hebben we niet gedaan. We zijn we in de lekkere toeristische bus gestapt en zijn daarna op zoek gegaan naar een kroegje waar ze de voetbalwedstrijd van Nederland uitzonden. Na veel gezoek eindelijk een gevonden. En jawel alleen maar Nederlanders op dat terras. Ik bestelde een lekker glas wijn, maar de ober was een beetje een glad italiaantje en begon ons te overspoelen met complimentjes en een vieze glimlach. Na het eerste glas wijn volgde er voor mij al snel een 2de glas wijn, wat al ietje voller zat.. en het 3de glas wijn zat gewoon tot de rand toe vol.. De ober kende zogenaamd de maten niet meer. In de rust even snel plassen door de wijn. En ineens begon dat rare italiaantje met me te dansen in het restaurant. Maar ik wilde de wedstrijd weer kijken. Dus om van het af te komen zei ik van ja als we winnen dansen we wel verder. Aangezien het tot de rust een erg saaie pot was had ik niet verwacht dat we zouden winnen. Maar helaas, we wonnen toch.. Ik dacht er onderuit te komen door Ilja te laten betalen als ik even snel naar de WC ging. Maar nee, ook daar wist hij me te vinden. Een gratis limoncello, en hij wilde weer dansen. Nou dansen was opzich oke maar toen begon hij vervelend te worden en ben ik snel achter Ilja aangerend! Na de wedstrijd opgefrist en lekker wat gegeten met uitzicht op het Pantheon, super!

De laatste dag zijn we nog even gaan genieten van de stad, wat souvenirtjes gekocht, en natuurlijk voor onszelf ook even lekker gewinkeld. Nog een laatste pasta gegeten in het centrum en daarna weer terug met de bus naar buiten het centrum waar onze bus om 4 uur weer zou vertrekken. Eenmaal in de lijnbus als sardientjes in blik werden we allebei goed misselijk door de hitte en de vieze plakkerige mensen.. maar ook door het rijgedrag van de italianen. Ik denk namelijk dat zei een speciaal aso rijbewijs hebben want verkeersregels en zebra paden ed. kennen ze hier niet. Maar nadat we meteen de goede bus hadden gevonden stonden we gelukkig zo weer op het goede station, en was het alleen nog maar wachten op de bus terug. Ook weer lekker koel, en we kregen zelfs gratis waten. 3 uur later stonden we weer in Pedaso en kwam Heleen ons weer ophalen. Zo zat ons Rome avontuurtje er eigenlijk weer veel te snel op!