eerste weekje zit er op! - Reisverslag uit Montelparo, Italië van Jip Vissers - WaarBenJij.nu eerste weekje zit er op! - Reisverslag uit Montelparo, Italië van Jip Vissers - WaarBenJij.nu

eerste weekje zit er op!

Blijf op de hoogte en volg Jip

11 Juni 2014 | Italië, Montelparo

Zo, het eerste weekje zit erop!

De afgelopen week was het erg warm, en dus moet ik een beetje acclimatiseren, haha! Dat gaat nu al steeds beter, en s'middags houden we af en toe eens een siesta! Erg lekker.

Ondertussen hebben Ilja en ik al heel wat dingen gedaan hier! De eerste ben ik begonnen met bosmaaien, en Ilja met het grasmaaien.. waar nu overigens als niks meer van te zien in. Ook hebben we meteen onze eerste wandelingen gemaakt met gasten van de camping. We hebben toen de Sibila beklommen. Erg mooi uitzicht, maar wel wat frisjes op de top.

Ook hebben we de Kids Adventure tocht gelopen omdat deze aangepast moet worden wegens een kleine aardverschuiving. Hier hebben Ilja en ik onze hersens al op gekraakt, en hebben dit vandaag uitgewerkt.

Zondag waren we lekker een dagje vrij, en hebben we heerlijk genoten van het heerlijke weer op het strand. En daarna hebben we heerlijk gegeten. Wel wat laat voor Nederlandse begrippen.. De meeste restaurantjes openen hier pas om half 8. Dat is heel wat anders dan wat ik gewend ben in Nederland, lekker om 5 uur eten.

Maandag moesten we meteen weer flink aan de bak, en hebben we een mooie dagwandeling gemaakt over de Piano Grande. We vertrokken om half 8 met de auto, om rond 10 uur te starten met de wandeling. Met pauzes en alles erbij waren we om 4 uur klaar. Daarna lekker een ijsje gegeten in Communanza, en om 6 uur thuis.

Gister hadden we een mee - eet avond. Op die avonden kunnen gasten van de camping en de appartementjes zich inschrijven om met ons mee te eten. We bereiden dan een Italiaanse maaltijd voor, met allemaal verse producten uit de regio.. het was echt erg lekker. Als voorgerecht een antipasti die bestond uit; vlees, kaas, meloen, verse vijgen en bruschetta's met eigengemaakt tapenade. Als hoofdgerecht hadden we een panchetta taartje, met gegrilde groene asperges, salade caprese en een bleekselderij salade. En als toetje een pavlova met slagroom en heerlijke verse aardbeien.

Vandaag hebben we zelf kersen jam gemaakt van kersen uit eigen tuin. . zelf geplukt en zelf ontpit, haha! Dat is wel een tijdrovend klusje maar erg leuk!

kusjes.

• 13 Juni 2014 - 10:43

Myriam Schaminee:

Hey Jip,

Ben jaloers op je klinkt allemaal erg leuk. Als je straks terug komt mag je wel keertje komen koken.
    Heb ook nog een leuk nieuwtje Thijs is geslaagd.

Nog veel plezier en werk ze.

Lieve groet Myriam

• 18 Juni 2014 - 10:43

Ruud:

Hi Jip,
    Hier schijnt de zon ook wel eens hoor :)
    Succes de komende weken!

• 23 Juni 2014 - 23:10

Maria-elise:

Dag Jip

Het is wel genieten op deze stageplek.
    De wandeling op de pianogrande was super ook net meeeten heerlijk.
    Ik hoop dat je gemoten hebt van Rome

Een fijne zomer, geniet,

Maria-elise